Akademia Aktywnej Edukacji Montessori jest strukturą składającą się ze ściśle powiązanych ze sobą elementów: przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum. Wszystkie nasze szkoły łączą swoje nazwy z pojęciem flow. Termin ten określa stan bardzo głębokiej koncentracji na wykonywanej czynności w którym zachodzi harmonijny przepływ informacji między umysłem a ciałem, przypomina rodzaj aktywnego uniesienia.
Staramy się aby nasi wychowankowie osiągali ten stan naukowej
i twórczej nirwany już od przedszkola.
Pozwoli to w przyszłości młodemu człowiekowi który wkracza w świat dorosłości w pełni wykorzystać swoje intelektualne predyspozycje.
Staramy się również tak modelować i konstruować proces dydaktyczny, by uczniowie kończący Akademię byli szczęśliwymi indywidualistami, dobrymi ludźmi, którzy w sposób elastyczny odnajdą się we wszechświecie.
POINT - Przedszkole Montessori
W naszym przedszkolu dziecko staje się
przewodnikiem po własnym rozwoju. Może rosnąć
w swobodnym tempie, spontanicznie pokonując wyzwania. Naszym zadaniem jest dać dziecku jak największą przestrzeń dla jego autoekspresji.
Metoda Montessori to praca
z dzieckiem w specjalnie przygotowanym
do tego celu otoczeniu
- Sali Montessori. Dziecko, które przychodzi do naszego przedszkola ma niepowtarzalną możliwość samodzielnego wyboru materiału,
z którym będzie pracować we własnym tempie
i zgodnie z potrzebami, tzn. entuzjazmem uczenia się danej rzeczy na określonym etapie rozwoju, zgodnie
z aktualnymi zainteresowaniami, np.
fenomen sprzątania - dziecko uwielbia posługiwać się szczotką, czy szufelką. Nauczyciel troszczy się
o to, by dziecko mogło zaspokoić swoją ciekawość, stymuluje aktywność poznawczą
i obserwuje proces uczenia się.
Tylko u nas
-
edukacja emocjonalna
-
projekty badawcze
-
język angielski
-
badacze świata
-
dociekania filozoficzne
SMART - Szkoła Podstawowa
Łagodnym przejściem do edukacji zintegrowanej w Szkole Montessori Aktywnego Rozwoju Talentów - SMART – jest grupa „0”. Szkoła podstawowa w klasach I-III oraz IV-VI kontynuuje założenia pedagogiki Montessori, kładąc nacisk na
stymulację i rozwój uzdolnień oraz przygotowanie do sprawdzianu po 6 klasie.
Nasza szkoła należy do Polskiego Stowarzyszenia Montessori oraz do międzynarodowej organizacji Montessori Europe.
Jesteśmy przekonani, że w świecie, w którym każdy powinien samodzielnie kierować swoim życiem, niezbędne jest włączenie doskonalenia umiejętności życiowych do działań edukacyjnych. Program nauczania powinien uwzględniać
połączenie wiedzy przedmiotowej z osobistym rozwojem duchowym, nabywaniem umiejętności życiowych, umożliwiających twórcze rozwiązywanie problemów i kierowanie własnym życiem oraz naukę tego, jak się uczyć. Nasza szkoła wypracowała program dydaktyczno-wychowawczy, w myśl którego uczeń zobowiązany jest do takiego osobistego rozwoju.
Dzieci wybierają interesującą ich dziedzinę nauki, samodzielnie poszukują wiadomości z różnych dziedzin nauki, samodzielnie poszukują wiadomości i prezentują je na forum klasy.
Język angielski
W klasach I - III oferujemy 6 godzin lekcyjnych w tygodniu, a w klasach IV-VI po 5 godzin.
W klasie VI najbardziej zaawansowani uczniowie rozpoczynają przygotowania do FCE. Materiały dydaktyczne są dostosowane do potrzeb uczniów. Zajęcia prowadzone są
z wykorzystaniem materiałów audio-video, plakatami, mapami, grami, zabawami i quizami językowymi.
Certyfikaty w klasach IV-VI
Dodatkowym punktem programu dydaktyczno-wychowawczego SMART-a jest system certyfikatów, o które uczniowie zabiegają przez trzy lata. Zdobycie certyfikatu oznacza potwierdzenie nabycia "poonadprzedmiotowej" umiejętności:
„Dama i dżentelmen” to certyfikat związany z kulturą osobistą ucznia
„Przyjaciel świata” kształci prospołeczną postawę dziecka
„Czytelnik – przodownik” rozwija jedną z najważniejszych kompetencji – świadomego i rozumnego kontaktu ze słowem pisanym
„Wzorowy dyskutant” doskonali sztukę konwersacji i dyskusji na najwyższym poziomie oraz oswaja z publicznymi występami
„Przyrodnik-odkrywca”, „Badacz świata” budzą pasje i pogłębiają analityczne zdolności ucznia, zaś trójstopniowy „Mistrz informatyk” ma za zadanie uświadomić dziecku, iż informatyka
nie jest sztuką dla sztuki, lecz nauką systematycznie wykorzystywaną przez wszystkie dziedziny życia, i tak „użytecznie” winna być traktowana
Zdobywanie certyfikatów to obowiązkowy element edukacji w klasach IV-VI, natomiast uczeń sam decyduje, kiedy, i w jakiej kolejności je zdobędzie. Ma na to trzy lata.
CUBE Gimnazjum
Gimnazjum, wchodzące w skład Akademii, stawia na
ciekawość,
upór,
biegłość i
erudycję.
CUBE to systematyczna, uporządkowana edukacja pozwalająca absolwentowi gimnazjum sprawnie poruszać się w przestrzeni wiedzy.
|
|
Realizujemy cztery wymiary uczenia się:
- zdobywamy wiedzę poprzez projekty, czyli metodą CUBE
- wychowujemy do rzeczywistości, czyli Akademia Umiejętności Życiowych
- uczymy znaleźć czas dla innych, czyli Akademia Charakterów
- uczymy, jak poruszać się w gąszczu własnych emocji, czyli warsztaty inteligencji emocjonalnej
|
Misja CUBE
-
jesteśmy zespołem, który czuwa, żebyś ciągle z totalnym zakręceniem kontynuował swoją podróż intelektualną i duchową
-
to Ty nadajesz tempo i obierasz azymut, a My będziemy stale zwiększać Twój apetyt na wiedzę i doświadczenie, bo przecież chcesz więcej i więcej...
-
nauczysz sam się uczyć. Osiągniesz jedność ciała, ducha i umysłu; z satysfakcją pokonasz nawet własne słabości
-
poczujesz, że najbardziej smakuje to, w co zainwestujesz maksimum swojego wysiłku
-
będziesz przygotowany do szukania własnej drogi życiowej